Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

tisdag 29 mars 2016

Kort recension av Ilkos vårtal

Borde kanske ha kostat på mig en liten kort recension av kommunalrådet Ilko Corkovic´ vårtal under påskaftonen på torget i Borgholm som jag ju tidigare skrivit om i mina inlägg på sistone. Så här kommer den: 
Ilkos vårtal var på det stora taget bra, andades tillförsikt och innehöll både lite August Strindberg och ett par rader ur Ölandssången. Särskilt bra var att han inte en enda gång under dom tretton minuterna sade "vi socialdemokraterna". Mindre bra var att han skröt med dom femtio miljonerna som vi fått som gåva från staten utan att tala om att pengarna i stort sett redan var slut. Eller att han nämnde den pinsamma sluthanteringen med torget.
Åter en länk för den som vill lyssna på hans tal, klicka HÄR! 
Det var för övrigt första gången som jag lyssnade på ett påskaftonstal på torget i Borgholm. Förra året blev det att istället att avnjuta påsklunch och åka till Äggröran i Runsten och tidigare var det dåvarande kommunalrådet Lisbeth Lennartsson som påskaftonstalade på torget och hon var sannerligen ingenting att lyssna på. 
Lennartssonskan måste vara grön av avund nu när hon torde ha förstått vilken stor skara publik som Ilko lyckats dra till torget och förbanna sig själv för att inte hon kommit på idén att det går att dra lite extra folk genom att anlända neddinglande med en fallskärm. Men å andra sidan har hon ju utvecklat en fallskärm efter att hon fick sluta som kommunalråd, så hon har egentligen ingen anledning att klaga. 
Kommentarer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar