Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

måndag 28 mars 2016

Kommunalrådets vårtal

Endast tio minuter efter landningen på stadens torg så hade Borgholms kommunalråd Ilko Corkovic fått av sig fallskärmshopparoverallen och stod på scen i stadsjubileumsklädsel för att hålla sitt utannonserade vårtal denna påskafton. Som redan påpekats fungerade högtalarna dåligt - ja rent av uruselt - så att endast dom närmast stående kunde uppfatta vad han sa.
Själv stod jag väldigt nära till och och spelade in hela talet med min "filmkamera" (egentligen en mobiltelefon), så att ni kan få höra hela talet på nästan 13 ½ minut om ni klickar HÄR.
Kommentarer 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar